вівторок, 25 квітня 2017 р.

Дислалія у дітей

Дислалія у дітейДислалія ー порушення звуковимови у дітей, яке зустрічається найчастіше в дошкільнят, і саме в цьому віці логопедична робота при дислалії є найбільш ефективною. 

Причини виникнення дислалії

Причини виникнення дислалії у дітей можуть бути найрізноманітнішими: 

  • коротка під'язикова вуздечка;
  • неправильне будова щелепи і зубів;
  • захворювання «заяча губа»;
  • зниження слуху;
  • нерозвинений фонематичний слух (коли дитина, наприклад, не розрізняє звуки «б» і «п»);
  • нечітке вимовляння окремих звуків дорослими, яким наслідує дитина.

  • Види дислалії

    Виходячи з цього, розрізняють два основних види дислалии: 

  • механічну (коли захворювання залежить від фізичних причин),
  • функціональну (коли причини захворювання лежать у неправильних звички дорослих - «сюсюкати» зі своїм малюком).

  • Корекція дислалії

    Корекція дислалії залежить від причин, що викликали дефект звуковимови. У разі механічної дислалии іноді потрібно надрезывание вуздечки, іноді ー корекція будови щелепи і зубів, яку може провести тільки кваліфікований стоматолог. 

    Але якщо мова йде про функціональної дислалии, допомогти ви можете самі: 

  • Насамперед відмовтеся від наслідування дитячому вимові, выговаривайте звуки чітко і виразно.
  • Не соромте дитину його неправильною вимовою, краще попрацюйте над виробленням правильної артикуляції за допомогою веселих віршиків. Нижче ми наводимо лише декілька з них.

  • Вправи при дислалії

    Відпрацювання звуку «з»: 

     Сидів горобець на сосні, 

     Заснув - і упав уві сні. 

     Якщо б він не упав уві сні. 

    Дислалія у дітей Досі сидів на сосні. 

     Відпрацювання звуку «з»: 

     Бачить вовк козу, забув і грозу. 

     У маленької Зіни бузина в кошику. 

     Відпрацювання звуку «ш»: 
     Маші каша набридла 
     Маша кашу не доїла. 
     Маша, кашу доїдай. 
     Мамі не надоедай! 
     Відпрацювання звуку «ж»: 
     У їжака ежата, у вужа стиснута. 
     Не мешкають вужі, де живуть їжаки. 
     Відпрацювання звуку «л»: 
     Олена шукала шпильку, 
     А булавка впала під лавку.

    Під лавку заглянути було лінь, 
     Шукала шпильку весь день. 

     Відпрацювання звуку «р»: 

     У дворі гірка, під гіркою норка. 

     У цій нірці кріт норку стереже. 

     Відпрацювання звуку «щ»: 

     Собача жалібно пищить, тягне він важкий щит. 

    У той же час, якщо, не дивлячись на регулярні заняття зі своєю дитиною, ви не помічаєте позитивної динаміки, при цьому вашій дитині вже виповнилося п'ять років, необхідно отримати додаткову консультацію у фахівця-логопеда.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар